کد خبر: ۲۵۳۸۰
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید ۵۰ محصول در حوزه صنایع بالادستی نفت و گاز| چرا بیمه و مالیات از دانش‌بنیان‌ها حمایت نمی‌کنند؟

مدیرعامل فناوری ازدیاد برداشت فارس، گفت: این شرکت دانش بنیان در راستای ازدیاد برداشت نفت و گاز، تا کنون ۵۰ محصول را طراحی و تولید کرده است.

معین نبی‌پور مدیرعامل فناوری ازدیاد برداشت فارس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» این شرکت حدود ۲۰ سال است که در زمینه تجهیزات صنایع بالادستی نفت و گاز فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این تجهیزات بیشتر خاص بوده و در فشار‌های بالا کاربرد دارد تا بتواند شرایط تولید نفت را که از زیر زمین استخراج می‌شود را شبیه سازی کند.

وی تصریح کرد: این تجهیزات به صورت انحصاری توسط این شرکت دانش‌بنیان طراحی و تولید می‌شود به گونه‌ای که فناوری مورد استفاده در این تجهیزات خاص بوده و با توان داخلی تولید می‌شود.

نبی‌پور افزود: دستگاه اسید زنی مغزه یکی از دستگاه‌های خاص تولیدی این شرکت دانش بنیان است. همچنین ارائه سرویس‌های آنالیز خواص سیالات مخزن (PVT) است. این دستگاه در خاورمیانه نیز تولید نمی‌شود اولین شرکت تولیدکننده در این حوزه هستیم.

مدیرعامل این شرکت گفت: صفرتاصدطراحی و ساخت این تجهیزات توسط کارشناسان داخلی این شرکت دانش بنیان انجام می‌شود. تمام تجهیزاتی که در حال حاضر تولید می‌شود به طوریکه قبلا وارداتی بودند حتی برخی از این دستگاه اجازه ورود به کشور را نداشتند این تجهیزات هم اکنون توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته می‌شود.

نبی‌پور افزود: طی سال‌های گذشته با کشور‌های مختلف همکاری دوسویه داشتیم با کشور‌های مالزی، عراق، عمان و کویت به صورت مستقیم همکاری می‌کنیم.

مدیر این شرکت ادامه داد: تا به امروز وزارت نفت از تجهیزات تولیدی این شرکت حمایت خاصی را انجام نداده تنها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دلیل دانش بنیان بوده حمایت کرده است و این حمایت به دلیل رایانه دانشگاهی و مراکز دولتی است که بتواند از تجهیزات ساخت داخلی خریداری کنند.

نبی پور افزود: تجهیزات ازدیاد برداشت این شرکت به عنوان یک برند ایرانی به کشور‌های حوزه خلیج فارس و برخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود. به گفته وی این شرکت دانش بنیان در راستای ازدیاد برداشت نفت و گاز، تا کنون ۵۰ محصول را طراحی و تولید کرده است. بالغ بر ۲۰۰ مدل محصول آموزشی طراحی و ساخته شده است.

وی تأکیدکرد: درصدد هستیم بازار صادراتی خود را در بین کشور‌های همسایه گسترش دهیم تجهیزات خاصی را در زمینه تولید نفت طراحی و تولید کنیم.
حدود ۲۰ نفر به مستقیم و ۴۰ نفر یه صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند.

نبی‌پور خاطرنشان کرد: بیشتری مشکل ما در حوزه دانش بنیان موضوع بیمه و مالیات است با اینکه شرکت یا شرکت‌های مشابه دانش بنیان هستند، اما واقعا آنچنان که باید و شاید از طریق بیمه و مالیات حمایت نمی‌شوند. ما نیاز به حمایت مادی نداریم اگر مسئولان با حمایت‌های معنوی مسیر را هموار کنند بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه برطرف می‌شود. به نظرم بحث دانش بنیان بودن را از نظر حمایتی معنوی بیشتر مورد توجه قرار دهند تا بستر برای رشد آن‌ها فراهم شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی